Cartea cu teste. Limba si literatura romana pentru clasa a IX-a.

9786068948546

Testele acoperă toate cele zece teme ale programei, dar, evident, la clasă este recomandat a fi propuse spre rezolvare mai cu seamă acele teste care vizează conţinuturile manualului utilizat.

Autor: Florin Ionita
Editura: Art Educational
Anul aparitiei: 2017
Nr. Pag: 191
Limba: Romana
Disciplină: Limba Și Literatura Română
Format: 24X17 cm
Vârstă: 15 ani, 16 ani
in stoc
22.00 lei
+

Descriere

Cele 60 de teste (6 teste de evaluare initiala si 54 de teste care acopera toate cele zece teme ale programei de clasa a IX-a) au fost concepute avand in vedere competentele generale, competentele specifice si continuturile programei scolare in vigoare si utilizeaza majoritatea tipurilor de itemi cunoscuti in literatura de specialitate.
Pentru fiecare tema sunt propuse texte care se regasesc in manualele scolare aflate in uz, dar au fost selectate si texte complementare, precum si un numar de texte nonliterare utile pentru obiectivul de evaluare urmarit.
Subiectele propuse in cadrul testelor sunt construite dupa modelul celor date la Bacalaureat, familiarizand astfel elevii cu cerintele si exi-gentele probei de examen.


CARTEA CU TESTE PENTRU CLASA A IX-A îşi propune să ofere celor interesaţi - elevi şi profesori deopotrivă - câteva modalităţi de evaluare utile atât în practica şcolară curentă, cât şi în pregătirea Examenului de Bacalaureat. Testele au fost concepute având în vedere competenţele generale, competenţele specifice şi conţinuturile Programei şcolare şi utilizează majoritatea tipurilor de itemi cunoscuţi în literatura de specialitate: itemi cu alegere duală şi multiplă, itemi de completare şi cu răspuns scurt, iterni de asociere (tip pereche), (scurte) eseuri libere şi itemi tip rezolvare de probleme.
Ca material-suport au fost folosite cu precădere texte care se regăsesc în manualele şcolare aflate în uz, dar au fost selectate şi texte complementare, utile pentru obiectivul de evaluare propus, compatibile cu nivelul de competenţă mediu al elevilor şi care să permită totodată acoperirea unui număr cât mai mare de conţinuturi. Am introdus şi un număr de texte nonliterare (interviuri, discursuri, ştiri, anunţuri publicitare, corespondenţă privată şi oficială, tabele etc.), pentru a verifica felul în care o anumită competenţă - dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului scris, de exemplu - poate fi testată şi pe alte căi decât cele „clasice", oferite de textul literar.
În clasa a IX-a, conţinuturile învăţării sunt grupate în două domenii, Literatură şi Limbă şi comunicare, iar temele propuse sunt la alegere: Adolescenţa sau Joc şi joacă; Familia sau Şcoala; Iubirea sau Scene din viaţa de ieri şi de azi; Aventură , călătorie sau Lumi fantastice (inclusiv SF);
*Confruntări etice şi civice sau Personalităţi, exemple, modele.
Testele acoperă toate cele zece teme ale programei, dar, evident, la clasă este recomandat a fi propuse spre rezolvare mai cu seamă acele teste care vizează conţinuturile manualului utilizat.
Fiecare test a fost construit în raport cu una sau două competenţe generale şi cu un număr de una până la maximum trei competenţe specifice, permiţând astfel utilizarea sa diferenţiată, în funcţie de obiectivul de evaluare urmărit: plasamentul, progresul, diagnoza, prognoza etc. Fiind clasă de început al unui nou ciclu de studiu, am introdus şi un număr de teste de evaluare iniţială, utile pentru identificarea nivelului de competenţă al elevului la momentul acestui început de drum.
Adnotarea unora dintre teste evidenţiază diferenţele de conţinut şi modul de structurare: Testul... (Bacalaureat tip I) este construit pe baza modelului primei părţi a probei de bacalaureat (nouă întrebări structurate vizând înţelegerea unui text); Testul... (Bacalaureat tip II) este construit pe baza modelului părţii a doua a probei de bacalaureat (eseu argumentativ având ca punct de plecare întâmplări din viaţa personajelor, care îşi pot găsi ecou în viaţa reală, probleme etice, sociale etc.). In unele cazuri am oferit şi alternativa răspunsului oral, sub forma unui discurs (monolog adresat) de 3 - 5 minute,ca formă utilă de „antrenament" în vederea susţinerii probei orale de verificare a competenţelor de comunicare în limba maternă din cadrul Examenului de Bacalaureat.