Descriere
Prezenta lucrare îşi propune să prezinte experienţe didactice personale concretizate atât în lucrări prezentate la diferite simpozioane internaţionale, cât şi în activitatea la clasă, prin elaborarea programei unui curs opţional dar şi a unor microproiecte bazate pe paradigma mastery learning.
Transformările societăţii contemporane, progresul tehnic şi informatic al ultimilor ani, au impus sincronizarea acestora cu cerinţele procesul instructiv – educativ. Se vorbeşte foarte mult de metode moderne de predare – învăţare, de dezvoltarea gândirii critice a elevilor, dar se uită faptul că aceste inovaţii pedagogice nu se pot realiza fără alternarea cu metodele tradiţionale. Pe această constatare se bazează şi această carte.
Lucrarea are trei secţiuni şi îşi propune să prezinte, pe de o parte, aspectele teoretice şi practice privind receptarea limbii şi literaturii române în gimnaziu, iar pe de altă parte, elementele tradiţionale şi moderne de proiectare a lecţiilor.
Prin conţinutul său, cartea De la tradiţional la modern în receptarea limbii şi literaturii române în gimnaziu este un instrument de lucru util oricărui profesor.