Dezvoltarea calitatilor motrice la elevii din invatamantul primar - Cristina Farkas Vlagea

9786065837652
Autor: Cristina Farkas Vlagea
Editura: Rovimed
Anul aparitiei: 2018
20%
in stoc
Pret vechi: 19.90 lei
15.92 lei
Discount: 3.98 lei (20%)
+

Descriere

Dezvoltarea calitatilor motrice la elevii din invatamantul primar - Cristina Farkas Vlagea
 

CUPRINS

 

I. DEZVOLTAREA   CALITĂŢILOR MOTRICE

- OBIECTIV AL EDUCAŢIEI FIZICE …………………... 5

I. 1. Importanţa educaţiei fizice ………………………………. 5

I. 2. Educaţia fizică şi importanţa acestei discipline în

cadrul curriculum-ului naţional ………………………………. 9

I. 3. Orientarea şi conţinutul activităţii de educaţie fizică

 la clasele I-IV ……………………………………………... 9

II. OBIECTIVELE EDUCAŢIEI FIZICE

LA CLASELEI-IV...………………………………………. 11

II. 1. Capacitatea motrică de bază …………………………... 11

II. 2. Dezvoltarea fizică generală şi armonioasă …………….. 11

II. 3. Deprinderi şi priceperi motrice ………………………... 12           

II. 4. Calităţi motrice ……………………………………...…. 13   

II. 5. Indicaţii metodice privind activitatea de educaţie fizică la clasele I-IV ………………………………………………….. 13

III. PARTICULARITĂŢILE  SOMATO-FUNCŢIONALE,  PSIHICE ŞI MOTRICE ALE ELEVILOR DIN CICLUL PRIMAR ……………………………………………………15

III. 1. Particularităţile somatice …..………………………….. 15  

III. 2. Particularităţile funcţionale ……………………………16

III. 3. Particularităţile psihice ………………………………... 17

IV. ORIENTAREA METODICĂ GENERALĂ PRIVIND PREDAREA EDUCAŢIEI FIZICE ………………………22

IV. 1.  Metodologia realizării obiectivelor privind dezvoltarea fizică corectă şi armonioasă ……………………………...…. 22

IV. 2. Clasificarea exerciţiilor ……………………………….. 24

IV. 3. Indicaţii privind utilizarea exerciţiilor ………………... 24

IV. 4. Relaţia profesor — elev ………………………………. 26

V. PREVENIREA ŞI COMBATEREA

INSTALĂRII DEFICIENŢELOR FIZICE LA

ELEVII DIN CICLUL PRIMA ………………………….. 31

V. 1. Definiţia deficienţelor fizice şi psihomotorii ………….. 31

V. 2. Psihomotricitatea ………………………………………32

V. 3. Cauzele deficientelor fizice şi psihomotorii …………... 41

V. 4. Factorii determinanţi …………………………………... 43

V. 5. Clasificarea deficientelor fizice şi psihomotorii ………. 44

V. 6. Recuperarea deficientelor fizice şi psihomotorii ………49

VI. CALITĂŢI MOTRICE ………………………………. 76

VI. 1.  Viteza ………………………………………………... 77

VI. 1. 1. Generalităţi, indicaţii metodice …………………….. 77

VI. 1. 2. Jocuri pentru dezvoltarea vitezei ……………………80

VI. 2. ÎNDEMÂNAREA/ COORDONAREA ………………87

VI. 2. 1. Generalităţi, indicaţii metodice …………………….. 87

VI. 2. 2. Metode de educare a coordonării …………………... 94

VI. 3. REZISTENŢA………………………………………. 100

VI. 3. 1. Generalităţi, indicaţii metodice ……………………100

VI. 3. 2. Jocuri pentru dezvoltarea rezistenţei ………………103

VI. 4. FORŢA ………………………………………………106

VI. 4. 1.  Generalităţi, indicaţii metodice ……………………106

VI. 4. 2. Jocuri pentru dezvoltarea forţei ……………………110

VII. CONCLUZII ………………………………………... 114

BIBLIOGRAFIE …………………………………………116