Limba si literatura romana clasa a VIII-a. Teorie, modele, exercitii

9786063800078

"Reprezinta un instrument util atat pentru profesori, cat mai ales pentru elevi in activitatea de pregatire a sustinerii Evaluarii Nationale."

Autor: Ionela Hristescu, Iuliana Cirje, Iuliana Cringus, Mihaela Mirela Vilcan, Rodica Bogdan, Adina Papazi, Adnana Mihaela Patrascoiu, Alina Ene, Andra Despina Mociornita, Cristian Ciocaniu
Editura: Niculescu
Anul aparitiei: 2017
Nr. Pag: 302
Limba: Romana
Disciplină: Limba Română
Format: 16X23 cm
Vârstă: 15 ani, 14 ani
in stoc
15.00 lei
+

Descriere



Cuprinde:

- aspecte teoretice foarte clar prezentate

- suport textual foarte bogat

- exercitii variate şi sugestii de rezolvare a acestora

Se adreseaza:

- elevilor de gimnaziu, fiind un instrument util atat pentru pregatirea individuala in vederea sustinerii Evaluarii Nationale, cat si pentru participarea la concursuri si olimpiade scolare

- profesorilor, pentru lucrul la clasa cu elevii in vederea acumularii şi fixarii de cunostinte noi

Conceput ca un instrument util atat pentru profesori, cat mai ales pentru elevi, auxiliarul de fata prezinta o viziune uniforma, coerenta asupra fenomenelor de limba si literatura romana, dar si posibilitatea de autoevaluare, graduala, a elevului pe parcursul clasei a VIII-a.


IN CONFORMITATE CU PROGRAMA APROBATA DE MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE

Un instrument util atat pentru profesori, cat mai ales pentru elevi in activitatea de pregatire a sustinerii Evaluarii Nationale.


Argument

Autorii acestui auxiliar de limba si literatura romana incearca sa raspunda, concretizand sensul etimologic al termenului ,"auxiliar", orizontului pragmatic de asteptare al elevilor de gimnaziu, oferindu-le, dincolo de suportul teoretic absolut necesar, sugestii de rezolvare si chiar rezolvari complete ale exercitiilor de limba sau ale compozitiilor scolare.

Lucrarea se remarca prin cateva puncte forte, contribuind la ancorarea precisa a elevilor in zona teoretica si, mai ales, la operationalizarea conceptelor. Avantajele acestui auxiliar sunt suportul textual bogat, exercitiile variate si, nu in ultimul rand, ,"etajarea" uniforma a informatiei, ca in toate celelalte lucrari ale seriei (auxiliarele pentru clasele a V-a, a VI-a si a VII-a), la toate capitolele, avand ca rezultate o viziune uniforma, coerenta asupra fenomenelor de limba si literatura, dar si posibilitatea de autoevaluare, graduala, a elevului, pe parcursul gimnaziului.

Exercitiile propuse de autori pentru compozitii incurajeaza, in primul rand, autonomia elevului care, urmand modelele, poate incerca singur rezolvarea acestora, si, in al doilea rand, parteneriatul profesor-elev, profesorul ramanand o componenta esentiala a feedbackului prin observatiile si sugestiile sale.

In elaborarea propunerilor de rezolvare a exercitiilor s-a insistat, in sprijinul colegilor profesori, pe structura textului argumentativ, sugerandu-i-se elevului necesitatea unei logici a discursului si obligatia de a sustine cu argumente orice opinie.

Speram ca aceasta lucrare sa fie un instrument util atat pentru profesori, cat mai ales pentru elevi in activitatea de pregatire a sustinerii Evaluarii Nationale.