Descriere
Cuvant inainte
Manualul FIL D'ARIANE se adreseaza elevilor de clasa a XI-a care studiaza limba franceza ca a doua limba.
Manualul respecta continuturile si raspunde strict tuturor elementelor de constructie a comunicarii si a functiilor comunicative ale limbii recomandate pentru limba moderna 2.
Totodata, manualul reflecta recomandarile Cadrului European Comun de Referinta pentru nivelul A2 (exprimare orala si scrisa) si B1 (intelegere scrisa).
Continuand manualul de clasa a IX-a, structura raspunde competentelor vizate: 0 UNITATE 0, opt UNITATI DE lNTATARE, trei unitati
BILANT si un BILANT FINAL, urmat de o ANEXA si un PORTOFOLIU
0 caseta audio insoteste manualul, facilitand activitatile de ascultare si intelegere orala.
Progresia logica si supla permite in egala masura revenirea asupra cunostintelor dobandite si abordarea notiunilor noi. Progresia este reflectata in structurarea fiecarei unitati: un aspect COMUNICATIV (2 pagini) in stransa legatura CU cel LINGVISTIC (2 pagini), un text care ofera posibilitatea identificarii diferitelor tipuri de text si care reflecta TEMELE indicate de propunerea scolara (2 pagini), un aspect de civilizatie sau INTERCULTURAL (2 pagini), planuri ghidand catre redactarea de text sau de document (1 pagina).
Exercitiile sunt variate, ca si tipurile de activitati propuse(individual, in binom, in echipa), iar metalimbajul de stricta specialitate, evitat.
Textele alese, ca si documentele autentice, reflecta realitatea franceza, francofona si europeana, raspunzand intereselor specifice varstei. Dincolo de achizitia structurilor de limba, manualul ofera posibilitatea formarii unor valori individuale si sociale, fara caracter discriminatoriu, asigurand accesul la valorile europene si autonomia elevilor.
Imaginea nu are numai un rol estetic, ci sustine sau ilustreaza textul, dupa caz, asigurand formarea competentei de lectura a documentului vizual, intr-o corelatie fireasca (paginile din Anexe, indeosebi).
Daca la nivelul ansamblului, progresia indeosebi lingvistica necesita parcurgerea in ordinea data a unitatilor de invatare, in schimb, la nivelul fiecarei unitati, permite o selectie supla din partea profesorului.
Paginile de civilizatie, prin cerintele si activitatile propuse, permit si selectarea altor documente, in caz de uzura morala a celor prezente. Din acest punct de vedere, profesorul are libertate deplina: metoda propusa permite selectarea oricarui alt document.