Descriere
Argumente
Inca o carte de matematica pentru performanta? se vor intreba unii.
Nu sunt suficiente, atatea si atatea ,,culegeri" de proble me ale unor (grupuri de) profesori mai mult sau mai putin “specializati" in astfel de activitati? se vor mira altii?
Cu ce s-ar deosebi aceasta carte de invatatura de ,,culegerile" de pana acum? se vor interesa,cei intr-adevar interesati de o matematica de calitate.
Autorii va ofera:Un raspuns:Pentru a deveni performant la matematica, unui elev nu-i ajunge sa prelucreze culegeri de probleme si sa invete tehnici de rezolvare, ci trebuie sa i (se) identifice pentru fiecare tema, ideea conducatoare, astfel incat elevul sa devina constient de ea si sa-i ramana intipari ta in minte.
O invitatie:Supuneti continutul acestei carti de invatatura unor comparatii profesioniste. Veti constata cat de multa matematica adevarata ca este ignorata in unele carti de... matematica.
O recomandare: Pentru a analiza cu usurinta continutul acestei carti, studiati mai intai cartea ,,Fii invingator! Matematica d e concurs", a autorilor, aparuta la Editura Gama. Drumul spre performanta mult visata il vei gasi mai interesant, mai atractiv, mai placut.
Ce am facut?
Am continuat firesc, in spirit si in metoda, cartile de invatatura cu care pregatim inca din clasele primare performanta in matematica;
Am respectat programa de concurs (usor diferita de cea de la clasa) in continut, dar mai in didactica ei;
Am aplicat, acum, strategiile, metodele, tehnicile dobandite in ciclul primar,asupra cunostintelor de clasa a V-a;
Am prezentat si pregatit doua noi strategii, ,,Gaseste rezolva ecuatia!" si ,,Foloseste o formula", astfel incat numarul strategiilor la indemana micului performer a ajuns la 15;
Am pregatit cu tact si rabdare achizitiile viitoare;
Am folosit numai notatii prevazute in programa claselor I-V;
In tot ceea ce am facut am avut convingerca ca numai o pregatire sistcmatica poate duce la performanta;
Problematica fiecarui capitol am abordat-o cu explicatii lamuritoare si folositoare;
Toate proble mele (si) din aceasta carte de invatatura, asa cum v-am obisnuit, au solutii complete si comentate.
Ce nu am facut?
Nu am umplut paginile acestei carti, pentru copii performanti, cu notiuni puerile, elementare, arhi-cunoscute din manuale si pe care copiii performanti le cunosc bine si de mult;
Am evitat exprimari penibile, stangace, expresii hilare, utilizarea unor notiuni tehnici depasite, asa cum regretabil se mai intampla inca in unele probleme de concurs;
Nu am subordonat mesajul matematic, ,,inocentei" unor tehnoredactori sau a precaritatii cunostintelor de matematica a unor redactori ,,de specialitate";
Pe cat ne-au permis informatiile (si decenta) nu am poluat lista autorilor adevarati cu nume de plagiatori;
Nu am fortat introducerea si utilizarea de notiuni de la clasele superioare, cu mici exceptii, datorate insesi problemelor folosite in concursuri la clasa a V-a.
Ce vom face in continuare?
Vom tine seama de toate sugestiile propunerile dumneavoastra.
Vom pregati cate o astfel de carte adresata elevilor performanti din
clasele a VI-a, a VII-a si a VIII-a, cat si profesorilor lor.
In tot ceea ce vom face, vom pune la baza respectul pentru lucru bine facut.
Cuprins
Argumente
Lista autorilor
Sugestii pentru tine
Ce adduce nou matematica clasa a V-a?
Cele 13+2 strategii
Gaseste si rezolva ecuatia
Foloseste o formula
Numerele natural si operatiile cu ele
Impartirea cu rest a numerelor naturale
Patrate perfecte
Puteri cu exponent numar natural
Relatii de ordine (I)
Multimi
Divizibilitatea numerelor
Fractii
Numere cu virgule si operatiile cu ele
Relatii de ordine (II)
Paritatea numerelor natural
Probleme de numarare
Alte baze de numeratie
Ultimele cifre ale unui numar natural
Partitia unei multimi
Sume
Principiul cutiei
Descopera o regula!
Probleme de miscare
Elemente de geometrie
Unitati de masura
Probleme ca la concursuri
Solutii commentate
Bibliografie