Mic dictionar de termeni religiosi

9789733028604

"Credinta crestina a devenit izvorul creatiei spirituale a poporului nostru."

Autor: Iancu Săceanu
Editura: Didactica Si Pedagogica
Anul aparitiei: 2016
Nr. Pag: 168
Limba: Romana
Disciplină: Religie
Format: 16X23 cm
Vârstă: 6+ ani, +6 ani
in stoc
16.00 lei
+

Descriere





Religia este legata de existenta si permanenta incercare a omului de a-I cunoaste pe Dumnezeu si de aceea nu se prezinta ca o stiinta,· in intelesul curent al cuvantului, ci mai mult ca un fenomen spiritual pur si universal, care nu se poate marturisi decat prin traire si viata religioasa. Nu a existat si nu exista popor care sa nu marturiseasca o credinta religioasa, cel mai important mijloc de modelare spirituala. Marii pedagogi si educatori au considerat Religia drept instrumentul cel mai eficace de educatie al lumii.
Credinta crestina a devenit izvorul creatiei spirituale a poporului nostru. Biserica si societatea au stat intr-o legatura fiintiala. Criza uneia dintre acestea a afectat viata celeilalte. De aceea, in societatea romaneasca Biserica a fost chemata permanent sa-i spuna cuvantul, sa raspunda unor provocari. In societatea romaneasca contemporana, bulversata de numeroase transformari si in cautarea echilibrului si armoniei, Biserica are un rol esential in pastrarea si perpetuarea traditiei spirituale, a tezaurului sufletului nostru. In acest ansamblu, profesorul de Religie si elevul au un rol deosebit, dar si responsabilitate speciala. Prin activitatea specifica fiecaruia, ei au datoria de a perpetua si aprofunda trairea spirituala care sa calauzeasca lumea noastra spre adevarata libertate, trairea in Dumnezeu.

lntroducerea Religiei in invatamantul romanesc a refacut legatura cu invatamantul romanesc din perioada interbelica, atunci cand predarea Religiei in scolile de stat era un lucru esential si normal. Regimul comunist a desfiintat acest invatamant pentru ca in locul Religiei sa oblige sistemul educational romanesc sa asimileze diferite ,,stiinte atee, materialist­dialectice". Acum invatamantul romanesc aduce o contributie insemnata la educarea si formarea tinerilor. Ora de religie a fost usor acceptata de tineri. Acestia au simtit astfel o schimbare majora a felului de intelegere a lumii, de manifestare libera, lipsita de ipocrizie.

In cadrul ariei curriculare Om ; societate, Religia intra intr-o relatie fireasca cu celelalte discipline socio-umane, reusind sa ordoneze toate cunostintele din perspectiva valorilor si moralei crestine.
Studierea Religiei in scolile de stat aduce elementul de echilibru in viata tot mai dinamica a tinerilor de astazi.
Pentru studierea Religiei, atat profesorii cat si elevii au simtit nevoia unei informari tot mai temeinice, fiind necesara folosirea unor materiale didactice variate si moderne.
Abordarea interdisciplinara a Religiei a devenit, de asemenea,o dimensiune esentiala in procesul educational.
Aceasta lucrare incearca sa acopere un gol tot mai resimtit de elevi in intelegerea Religiei.

Explicarea termenilor religiosi intalniti in manualele de Religie este deosebit de importanta pentru intelegerea si insusirea corecta a cunostintelor.
Lucrarea nu are pretentia unei abordari ample, ci se doreste un inceputpentru alte abordari, care sa dezvolte si sa aprofundeze acest demers.
Autorul acestei lucrari are nadejdea ca a oferit tinerilor un instrument didactic necesar si important, care sa usureze si sa faca mai placuta studierea Religiei.

Autorul